NAUČIMO BRINUTI O OKOLIŠU; Radionice s djecom i za djecu - Grad Pakrac

Tema: održivo gospodarenje s otpadom, sprječavanje nastanka otpada i njegova ponovna uporaba te razdvajanje smeća

Cilj:
– spoznati da pravilnim gospodarenjem otpadom pridonosimo dugoročnom cilju očuvanja okoliša, da nastajanje smeća možemo spriječiti ponovnom uporabom predmeta i korištenjem veće ambalaže, razdvajanjem.
– naučiti razliku između smeća i otpada, opravdanost i svrhu recikliranja
– potaknuti djecu na brigu o očuvanju prirode; razlogu i svrsi te korisnoj međusobnoj interakciji i razvijanju mašte

Korisnici: djeca dječjih vrtića s područja gradova Pakraca i Lipika te učenici od 1. do 4. razreda osnovnih škola Pakraca i Lipika, ukupno 700 učenika

Provoditelj: KPD „SLOGA“ Pakrac, dvije educirane voditeljice radionica

Metoda:
– edukacija edukatora/u suradnji s odgajateljima, odnosno učiteljima iz svakog odjeljenja imenovat će se po dvoje učenika, djece, koja će sudjelovati na radionici o okolišu i steći nova znanja i vještine
D o k a z: potisna lista i fotografije

– širenje rezultata i vidljivosti; učenici koji su prošli edukaciju na radionici će unutar svojih grupa, odnosno razreda, prenijeti vještinu u praktičnoj interakciji s drugom djecom, učenicima uz odgajatelje, odnosno učitelje. Ukoliko je potrebna dodatna asistencija voditelji radionice su na raspolaganju za pomoć uz prethodnu najavu
D o k a z: potpisna lista učenika, popisna djece u svakoj skupini i potpis učitelja, odnosno odgajatelja, fotografije

Faze provedbe radionice:

– uvodno motivacijsko interaktivno predavanje – 5 minuta

Razgovor o tome što sve vole: mamu, tatu… te ih navesti na materijalno što vole…doći do poklona i darivanja, kupovine darova i omatanja. Na osnovi dječjih odgovora kreiramo odgovore ističući riječi smeće i otpad i njihovu međusobnu razliku, potičući maštu djece na mogućnosti ponovne uporabe otpada, novu svrhu, a konačno pomiriti da postoji i smeće koje se tada razdvaja da bi se recikliralo (zatvoriti krug) ili odvozi na odlagališta gdje se sanira – ali, ostaje u i na zemlji i zagađuje. Istaknuti razgradivost pojedinih vrsta smeća i opasnost za naš okoliš, ljudski život.
Rezultat: djeca su motivirana za nastavak rada
– upoznavanje s otpadom prethodno pripremljenim za radionicu, potrebnim alatima i materijalima za rad – 5 minuta
Objasniti od kamo dolazi prikupljeni otpad (za što smo ga koristili, a za što budemo). Koliko ga imamo u jednoj godini od samo jedne svrhe. Prepoznati njegov sastav (papir) i predstaviti ideje za što ga OPET možemo koristiti ili ga malo preurediti za ponovnu uporabu. Da bismo to učinili, osim otpada, moramo koristiti određene alate (škare, razna ljepila, ukrase.. nastavi) i materijale (papir, metal, staklo, plastika..) koje opet možemo pronaći u otpadu.
Rezultat: svi korisnici prepoznaju materijale i alate za rad i upoznati su sa zadacima za izradu
– izrada ciljanih predmeta od planski prikupljenog otpada – 30 minuta
U razgovornoj i vođenoj komunikaciji svaki korisnik samostalno uz asistenciju voditelja izrađuje predmet od otpada do njegove gotovosti
Rezultat: svi korisnici izradili su samostalno, uz asistenciju voditelja, svoj zadani predmet iz otpada i spoznali da se otpad može opet upotrijebiti
Sve faze provedbe aktivnosti podrazumijevaju:
– isticanje vrijednosti uratka – verbalna vježba radi poticanja drugih na razdvajanje otpada i razvijanje ideje o novoj uporabi predmeta
– informiranje o otpadu koji nije predmet radionice, osobito njegovu razdvajanju i mogućnostima za sprječavanje njegova nastanka (korištenje košare ili platnene vreće za kupnju, kupovina većih doza proizvoda i slično)
– prezentacija uratka: verbalno, pantomimom, „tajno“ (npr. kao ukras)

Trajanje aktivnosti i mjesto provedbe:
U veljači i ožujku 2019. godine održat će se ukupno 5 radionica po sljedećem rasporedu;
(datum – dan, mjesto, vrijeme početka radionice)

26.2.2019. – utorak, Osnovna škola braće Radića Pakrac, 10 h,
5.3.2019. – utorak, Osnovna škola Grigora Viteza Poljana, 13 h,
18.3.2019. – ponedjeljak, Osnovna škola Lipik, 12:30h,
7.3.2019. – četvrtak, Dječji vrtić „Kockica“ Lipik, 13 h,
25.3.2019. – ponedjeljak, Dječji vrtić „Maslačak“ Pakrac, 14 h,

a svaka pojedinačna radionica traje 45 minuta do punoga sata.

Pokazatelji:
a) potpisi edukatora (2 osobe iz svakog razreda, grupe)
b) potpisi učenika i djece u grupama, odgajatelja (na SRO, radu grupe)
c) fotografije

za KPD „SLOGA“ Pakrac
voditeljica radionice
MARINA ANČIĆ

 

 

Back to top
Skip to content