ZIMSKA SLUŽBA Pripremljena mehanizacija, sol i ljudstvo

Zimska služba na pakračkom području je spremna u očekivanju prvog snijega i potrebe za intervencijama, tvrde nadležni. Organizirana je gotovo isto kao i lani: za državne ceste nadležna je pakračka ispostava tvrtke PZC Brod, županijske ceste su u nadležnosti Niskogradnje Jurčak Požega, a lokalne i nerazvrstane će čistiti komunalni pogon Grada Pakraca i  Promet građenje d.o.o. Požega. U naseljima Dragović, Ožegovci, Prgomelje, Gornja Šumetlica njihovi mjesni odbor za što su već dobili potrebnu sol. .

Prva dežurstva u skladu sa zakonskim obvezama su započela 15. studenog otkada u pakračkoj Nadcestariji dežura po jedno vozilo-ralica i tri čovjeka. Prvu intervenciju su imali na Bučju u  noći na 21. studenog.

Za potrebe rada zimske službe u pakračkoj Nadcestariji je spremno 10 zaposlenika, dva kamiona s ralicom i posipačima pri čemu je dobra vijest i za njihove vozače i za promet da je jedan kamion posve nov, snažan potpuno kompjutoriziran stroj marke Volvo, kao i utovarivač i ophodarsko vozilo.

U skladištu u Pakracu je PZC Brod pripremio 197 tona soli za posipanje te u silosi na Bučju 85 tona. Lani, kada osim nekoliko dana u siječnju, Zdravko Svjetličić, voditelj Nadcestarije ocjenjuje da nije bilo nešto posebno problematična zima za rad zimske službe na državnim cestama,  na pravcima D-5 Od Kipa do Bijele Stijene, D-38 središte Pakraca – Bučje i D-47 središte Lipika –Trokut je potrošeno oko 250 tona soli, tako da, bude li zima blaga već sada u Pakracu ima dovoljno soli za državne ceste pri čemu ostaje mogućnost dobave novih količina.  Specifičnost državnih cesta na našem području je da su sva četiri ulaza i izlaza u ovaj kraj opterećena velikim usponom/nizbrdicom što je dodatni problem zimskoj službi i vozačima.

Lani je zimska služba prvi put intervenirala 4. prosinca, a interesantno je da je zadnji put za njihovom intervencijom potreba bila u noći na 19. travnja kada je na Bučju palo 30-tak  centimetara snijega. Gotovo sva ostala sol kada su u pitanju državne ceste, ili 213 tona, je potrošeno u dva tjedna siječnja.

Osim soli u Nadcestariji su pripremili i nešto agregata, ali ih zbog automobila ne vole koristiti i to će učiniti samo u slučajevima ledene kiše, kaže Svjetličić.

Osnažen gradski komunalni pogon

U sjedištu gradskog komunalnog pogona u Tomislavovoj ulici za rad zimske službe su pripremljeni jadan utovarivač, traktor,  jedno vozilo nosivosti 2 tone za manje intervencije i ručno posipanje kritičnih mjesta uz mogućnost odvoza snijega,  još  dva manja motorna vozila kamion  s ralicama i rasipačem, a sve bi to po potrebi trebalo opsluživati osmero zaposlenika. U odnosu na lani broj zaposlenika je veći za jedan, a tehnika za jedno vozilo i jednu ralicu tako da voditelj Almir Delihodžić očekuje da će ove godine biti učinkovitiji nego lani uz napomenu da ne mogu stići na sve pravce odjednom pa mole građane za strpljenje.

Njih ćemo u slučajevima potrebe najviše viđati u središtu grada, te na nerazvrstanim cestama gdje su ponovo usponi najveći problem. U njihovoj nadležnosti su osim gradskih ulica i nerazvrstane ceste na području Badljevine, Omanovca, obadva Majura, te Gornja Obrijež i nastavak ceste Kraguj-Omanovac. Ostale nerazvrstane ceste su u  koncesiji požeške tvrtke.  Nažalost, prema praksi iz lanjskih godina manja mehanizacija i ručni rad komunalnog pogona će se uvelike koristiti za čišćenje pješačkih nogostupa ispred kuća, stanova i lokala u centru Pakraca gdje to ne rade stanari, odnosno korisnici kojima je to komunalni red stavio u obvezu.