Zapisnik 2. sjednice Gradskog vijeća Grada Pakraca

Sjednica održana 12. rujna 2017.g. s početkom u 19:30 sati

Nazočni vijećnici: Miroslav Ivančić, Igor Cavalli, Vlado Eck, Saša Eck, Željka Pejša Božić, Kristina Milek, Ivan Frićer, Josip Delorenci, Robert Matijašević, Zoran Hofman, Zoran Krejči, Mihajla Pavković, Dragan Marin, Neven Garača, Mirsada Popović Damjanović, Vjekoslav Anušić.
Ostali nazočni: gradonačelnica Anamarija Blažević, zamjenici gradonačelnice Marijan Širac i Nikola Ivanović, pročelnik Tomislav Petrač, voditeljica Odsjeka za graditeljstvo i komunalne djelatnosti Marija Čar, voditelj Odsjeka za gospodarstvo, proračun i financije Vinko Pečanić, direktor Voda Lipik Marijan Pierobon, direktorica Poduzetničkog centra Pakrac Ivana Orban, ravnateljica Osnovne glazbene škole Pakrac Alfreda Petani Grafina, ravnateljica Dječjeg vrtića „Maslačak“ Višnja Klobučar, zapovjednik DVD-a Pakrac Ilija Turković, predstavnici medija: Pakrački list i Compas.
Ž. Pejša Božić (Mandatna komisija): Dana 22. kolovoza 2017. g. zaprimljena je pisana ostavka g. Damira Špančića, člana predstavničkog tijela izabranog sa kandidacijske liste grupe birača.
Mandatna komisija utvrđuje da je ostavka pravovaljana i pravodobna.
Temeljem čl. 81. st. 4 Zakona o lokalnim izborima („Narodne novine“ 144/12), g. Damira Špančića u Gradskom vijeću Grada Pakraca zamjenjuje g. Vjekoslav Anušić, prvi slijedeći neizabrani kandidat s liste. Mandatna komisija utvrđuje da nema zapreka da početak mandata g. Vjekoslava Anušića u Gradskom vijeću Grada Pakraca.
M. Ivančić: Čita prisegu, a vijećnik Vjekoslav Anušić priseže i potpisuje.

Aktualni sat

M. Ivančić: Upoznaje nove vijećnike sa postupkom postavljanja pitanja na aktualnom satu.
K. Milek: Kakvi su dojmovi gradonačelnice vezani uz odluku o razdvajanju bolnice i njenoj ponovnoj samostalnosti, postoje li projekti vezano uz status veteranske bolnice i može li bolnica računati na potporu Grada i Županije, posebno glede konsolidacije kadrova?
Gradonačelnica: Pozdravlja sve nazočne i čestita novom vijećniku na mandatu.
Odluka o odvajanju bolnica i osnivanju Opće županijske i veteranske bolnice Pakrac je jednoglasno usvojena. To nas raduje, htjeli smo pravnu osobnost i samostalnost sa funkcionalnim spajanjem i to smo i dobili.
Grad je pripremio niz mjera kako bi pomogli bolnici, prvenstveno vezano uz liječnike. Održan je sastanak sa načelnicima i gradonačelnicima čiji stanovnici gravitiraju prema našoj bolnici i dogovorena je zajednička prezentacija bolnice u Ministarstvu zdravstva. Obzirom na status veteranske bolnice, ministar branitelja, koji je u petak bio ovdje, dao nam je podršku i osigurati će sufinanciranje skrbi o braniteljima iz svog ministarstva.
Danas će biti predložena i Odluka o stipendiranju studenata medicine, kojom također želimo pomoći našoj bolnici.
Podrška Grada, ali i župana je neupitna.
Ž. Pejša Božić: Imamo li nalaze arheoloških istraživanja, hoće li se nastaviti i možemo li osigurati sredstva za to?
Gradonačelnica: Raduje ju što građane zanima naša povijest. Nemamo još službene rezultate, ali oni neslužbeni kažu da se imamo čime ponositi i da su nalazi vrlo vrijedni. Kada dobijemo službene rezultate, održati će se javna tribina na kojoj će građani imati priliku vidjeti nalaze i saznati nešto o njima. Nastavak arheoloških istraživanja kandidirali smo u Ministarstvu kulture, a na sastanku sa pomoćnikom ministrice dobili smo podršku.
S. Hejtmanek: Što je sa nastavkom izgradnje kanalizacije u Badljevini i sanacijom parkirališta na groblju? Može li se organizirati sastanak sa izvođačem radova kako bi se otklonile nepravilnosti?
Gradonačelnica: Na nedavnom sastanku sa generalnim direktorom Hrvatskih voda, obećao je nastavak izgradnje kanalizacije ove godine. Što se tiče parkirališta kod groblja, sa Mjesnim odborom je dogovoreno da će im Vodoprivreda Daruvar ostaviti potreban materijal. Možemo zatražiti sastanak sa izvođečem.
I.Cavalli: Kada će krenuti izgradnja vodovoda u V. Banovcu, D. Obriježi i Ploštinama?
Gradonačelnica: Vode Lipik su u z podršku Grada i PCP-a prijavile projekt vodoopskrbe 11 naselja, koji je pozitivno ocijenjen i dobiti ćemo više od 7 mil. kuna bespovratnih sredstava. Rok za raspisivanje natječaja je 8 mjeseci, a za oko 2 godine bi ta naselja mogla imati vodovod.
V. Eck: Mogu li se i kada očistiti i podići vodoslivnici u Pihirovom sokaku i urediti pružni prijelaz?
Gradonačelnica: Čistiti se moraju i to će biti u najskorijem roku, a što se tiče njihovog podizanja, trebalo bi sačekati da krene aglomeracija.
Pružni prijelazi su u nadležnosti HŽ-a.
Z. Hofman: Kad će Aleja kestenova biti u potpunosti uređena, obzirom da je krenula sanacija od hotela Pakrac?
Gradonačelnica: Uređenje Aleje kestenova ide u nekoliko faza; prva je uređenje od hotela, druga izgradnja prometnice od Pedagoške do Ančića (čekamo rezultate natječaja), a posljednja i najveća ona o kojoj će stručnjaci reći svoje, a radi se o zamjeni stabala. Projekt će se sigurno provući kroz nekoliko proračuna, a dinamika ovisi o financijskim mogućnostima.
D. Marin: Pozdravlja izgradnju dječjih igrališta, ali postoje indikacije da je ono na Praulji izgrađeno na školskom zemljištu. Na tom dijelu se djelomično izvodila i nastava. Jeli tu izostao dogovor ili nešto drugo?
Gradonačelnica: Neslužbeno je čula da je izašao mjernik, ali nitko iz Srednje škole se nije potužio da smo ušli na njihovo vlasništvo i znali su da tamo gradimo igralište. Nije bilo nikakve namjere nekoga oštetiti. Ako je igralište na nečijem vlasništvu, na državnom je, ne školskom.
U međuvremenu smo odbili zahtjev Mjesnog odbora za izgradnju odbojkaškog igrališta na tom prostoru, jer nije u vlasništvu Grada.
D. Marin: U dobroj vjeri bi trebalo razgovarati sa školom, jer je dio igrališta na zemljištu u vlasništvu RH, a dio na školskom.
Prati li Grad podatke o broju upisane djece i postoje li mjere koje će ublažiti to smanjenje ili ga dokinuti?
Gradonačelnica: U dječjem vrtiću nije pao broj djece, u osnovnoj školi je troje manje upisanih u 1. razred, ali ih je više upisano u 1. nego ih je izašlo iz 8. razreda. Smanjuje se broj djece u srednjoj školi, a još više zabrinjava odlazak naše djece u Daruvar. Razgovarali smo sa Srednjom školom o novim usmjerenjima, uveli smo srednjoškolske stipendije, nismo dobili potrebne informacije iz škole, pa su stručne službe Grada zvale roditelje srednjoškolaca, što je za svaku pohvalu.
D. Marin: Nije u potpunosti zadovoljan, jer i sredina mora izazvati potrebu za novim usmjerenjima.
Gradonačelnica: Ne slaže se, naši fasaderi vape za tim zanimanjem, ali ga nema u školi.
N. Garača: U Strategiji razvoja u poglavlju razvoja ljudskih potencijala navedeno je samostalno Zdravstveno veleučilište, što ne možemo dobiti, ali bili bi zadovoljni i samostalnom Visokom zdravstvenom školom.
Postoji li kakav plan aktivnosti u tom smjeru i kada ćemo ga ostvariti?
Gradonačelnica: Strategija navodi ono što smo priželjkivali. Prvi uvjet za samostalnost ustanove je prostor. Nažalost, mi nismo ti koji možemo prijaviti obnovu objekta za potrebe studija, već Zdravstveno veleučilište i to u slučaju kada postoji samostalna ustanova. Trenutno u Gradu nemamo dovoljno kadra da bi se time netko ozbiljno bavio.
N. Garača: Zadovoljan je iskrenim odgovorom i nada se da će se uskoro naći način da se ozbiljnije pozabavimo ovim problemom.
M. Popović Damjanović: Što se poduzima sa problemom stoke koja luta po Kričkama, Branešcima, Jakovcima i osim ometanja prometa ugrožava imovinu i ljude u tim selima?
Gradonačelnica: O tome se svakodnevno razgovara, prema riječima načelnika PP Pakrac radi se o čovjeku koji se doselio na naše područje i neadekvatno čuva stoku.
N. Ivanović: Sa vlasnikom 70-ak krava u Jakovcima razgovara se već mjesec dana, on se oglušio, ljudima smo savjetovali da se obrate policiji, što su i učinili, pa je pozvan i poljoprivredni inspektor.
Gradu je u interesu da se razvija stočarstvo, ali u skladu sa zakonom.
M. Popović Damjanović: Mogu li se visoko postavljeni ivičnjaci na pješačkim prijelazima prilagoditi osobama s invaliditetom?
Gradonačelnica: Do sada nismo imali takvih zahtjeva, ali možemo to napraviti. Ako ima konkretnih saznanja o lokaciji, treba ih javiti Odsjeku za graditeljstvo.
Z. Krejči: Primjećuje se pojačano iseljavanje građana iz Pakraca za nekim boljim životom. U posljednje 3 godine 143 učenika manje upisano je u Srednju školu Pakrac, a iz intervjua sa g. Savijem saznali smo da je i iz D. Obriježi iselilo 70-ak ljudi.
Uviđa li gradonačelnica veličinu i opasnost ovog problema, ima li mjere i rokove za zaustavljanje egzodusa?
Gradonačelnica: Pitanje je vrlo patetično, ali ova situacija sigurno nikoga ne veseli. Očito pratimo trendove i iseljavanje je surova stvarnost Slavonije. Iz Pakraca odlaze i mladi, ali i oni stariji, a najtragičnije je što odlaze cijele obitelji.
U Pakrac ljudi i doseljavaju, osobno pozna 3 obitelji koje su doselile zbog posla. A većina spomenutih ljudi iz D. Obriježi je preselila u Pakrac.
Grad ne može otvarati radna mjesta, ali može stvoriti preduvjete za njihovo otvaranje. Tako smo novi pogon za led rasvjetu oslobodili 20-ak tisuća eura komunalnog doprinosa. Od 2018.g. povećati ćemo naknadu za novorođenu djecu, uvesti novu stipendiju za studente medicine, radi se na projektu brze ceste i izlasku na autocestu.
Protiv ovog problema možemo se boriti i pojačanim optimizmom.
Z. Krejči: Nije u potpunosti zadovoljan i moli pisani odgovor.
Bliži se godišnjica najhumanije akcije u Domovinskom ratu – evakuacije psihijatrijskih bolesnika. Godinama su se mijenjali planovi sa namjenom zgrade bivše psihijatrije, SDP je htio da to bude starački dom, HDZ studentski. Nedavna posjeta predsjednice vratila je nadu da će se ipak nešto napraviti.
Što se radi na realizaciji ovog projekta i kada će biti realiziran?
Gradonačelnica: Projektna dokumentacija za obnovu zgrade košta oko 500 tis. kuna i Grad to ne može sam financirati. Postoji novi projekt koji je nedavno prezentiran Ministarstvu branitelja, prema kojem bi taj objekt bio Dom za hrvatske ratne veterane. Dobili smo podršku Ministarstva branitelja, a naš prijedlog će 2020.g. biti prioritet pri kandidiranju za sredstva.
Obilježavanje evakuacije bolesnika ove godine će biti baš u prostoru bivše psihijatrije i to 29. Rujna nakon mise u bolničkoj kapelici u 17h.
Profesorica Braš predložila je da jedan dio objekta bude namijenjen za potrebe Medicinskog fakulteta.
Z. Krejči: Podržava ove planove i način ovogodišnjeg obilježavanja, ali ne i čekanje do 2020. g. Moramo naći mogućnost da projekt realiziramo i ranije.
Gradonačelnica: To su bile riječi ministra Medveda, a Grad već traži sredstva za ovaj projekt.
M. Ivančić: O kakvoj se katastarskoj izmjeri radi i koliko će koštati?
Gradonačelnica: Zadnja katastarska izmjera na našem području bila je 1915.g. U ponedjeljak, 18. rujna doći će predstavnici Državne geodetske uprave i izvođača radova i započeti sa ovim projektom.
Vrijednost projekta je oko 5 mil. kuna, a omjer financiranja: Grad 60% – DGU 40%. Financiranje će se provoditi kroz četiri godine, a realizacija projekta očekuje se za dvije. Organizirati će se tribina za građane kako bi bili upoznati sa cijelim postupkom i moli vijećnike za suradnju.
Sve ovo nas raduje i potrebno nam je prvenstveno zbog rješavanja imovinsko-pravnih odnosa.
J. Delorenci: Na području Ploština je započela sanacija nerazvrstanih cesta uništenih u poplavi prije nekoliko godina. Tko vrši nadzor nad tim radovima i s kim bi mogli razgovarati?
Gradonačelnica: Od 2014.g. čekamo sanaciju, puno smo toga i sami popravili. Naručitelj i investitor su Hrvatske ceste, izvođač tvrtka Jurčak gradnja, a radovi će trajati oko 4 mjeseca na 4 područja. Provjeriti ćemo tko vrši nadzor i spojiti ih sa Mjesnim odborom Ploštine. Ako ima nekakvih problema, tu su gradske službe da reagiraju.

Bez rasprave, jednoglasno je usvojen zapisnik konstituirajuće sjednice Gradskog vijeća.

Dnevni red

Gradonačelnica: Predlaže dopunu dnevnog reda točkom 10. Odluka o stipendiranju studenata medicine.
Ovo je jedna od mjera kojom želimo vratiti mlade ljude u grad.
Predsjednik daje prijedlog za dopunu dnevnog reda na usvajanje.
Glasovanje: Prijedlog je jednoglasno usvojen.
Jednoglasno je usvojen i slijedeći

Dnevni red

1. Izvješće o radu i financijsko izvješće za 2016. g., Vode Lipik d.o.o. Pakrac,
2. Izvješće o radu i financijsko izvješće za 2016. g., PCP d.o.o. Pakrac,
3. Izvješće o radu za 2015./2016. g., OGŠ Pakrac,
4. Izvješće o radu za 2015./2016. g., Dječji vrtić „Maslačak“,
5. Izvješće o radu za 2016. g. i Plan rada za 2018. g., VZ Pakrac-Lipik,
6. Izvješće o obavljenoj reviziji proračuna Grada Pakraca za 2016.g.,
7. Polugodišnje izvješće o izvršenju proračuna Grada Pakraca od 01.01.2017. – 30.06.2017. g.,
8. Polugodišnje izvješće o radu gradonačelnice od 01.01.2017. – 30.06.2017. g.,
9. Prijedlog Odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za održavanje nerazvrstanih cesta na području Grada Pakraca,
10. Prijedlog Odluke o stipendiranju studenata medicine,
11. Prijedlozi i inicijative.

1. Izvješće o radu i financijsko izvješće za 2016. g., Vode Lipik d.o.o. Pakrac

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće se prihvaća.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se prihvaća, pozdravljaju se sve investicije i pohvaljuje pozitivno poslovanje.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće se prihvaća, napisano je jako dobro i sustavno. Tvrtki želi što više korisnika i što manje suše.
N. Garača: Izvješće je dobro i korektno, sa puno korisnih informacija. Voda je poseban resurs, građanstvo najveći izvor prihoda, a zarada je dobra i zbog monopolskog položaja tvrtke.
D. Marin: Kada će novi objekt biti u funkciji? O kakvom ukidanju prihoda se radi u financijskom izvješću? Hoće li se zaposliti planirana dva inžinjera za razvoj i mogu li pridonijeti razvoju infrastrukture i prihoda tvrtke?
M. Pierobon (direktor): Ukidanje prihoda je knjigovodstvena kategorija, a odnosi na kapitalne objekte koji se prikazuju kroz više proračuna.
Na objektu se radi, gotovo sve su odradili sami i planiraju preseljenje do kraja godine.
Istina je da je tvrtka monopolist, ali cijena vode nije se mijenjala od 2011.g. Unatoč sušnom ljetu, ove godine nije bilo redukcije vode, zahvaljujući radu vodocrpilišta Gaj. Najvjerojatnije će nagodinu pozivati građane na veću potrošnju vode.
Z. Krejči: Nakon više desetljeća krenuo je projekt Šumetlica, a sada je zaustavljen zbog odlaska izvođača u stečaj. Kada će se ponovno krenuti s projektom?
Jesu li stare azbestne vodovodne cijevi zdravstveno ispravne?
M. Pierobon: Danas je u Hrvatskim vodama dobio informaciju da je u tijeku postupak razvrgavanja ugovora sa Viaduktom i priprema novog natječaja za izvođača. Sigurnost u nastavak projekta daje nam činjenica da je već odabran nadzor.
Azbestne cijevi od Šumetlice do Pakraca nisu opasne za zdravlje, jer je azbest kancerogen kao prašina. Projekt zamjene cijevi je gotov i traže se sredstva.
Vode Lipik trenutno imaju pripremljene projekte u vrijednosti od 200 mil. kuna.
Z. Krejči: Bivši gradonačelnik rekao je da je SDP zaustavio projekt, a očito se ne radi o tome.
M. Ivančić: Znamo što se dogodilo sa projektom,a li ne treba se vraćati nazad, treba raditi.
Gradonačelnica: Rad Voda Lipik je za svaku pohvalu, njihovi investicijski projekti su impresivni i ovo je jedna ozbiljna tvrtka.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje izvješće na usvajanje.
Glasovanje: Izvješće je jednoglasno usvojeno.

2. Izvješće o radu i financijsko izvješće za 2016.g., PCP d.o.o. Pakrac

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće se prihvaća uz nekoliko prigovora o radu.
I. Orban (direktorica): Najkritičniji dio u radu je pad prihoda, koji su u odnosu na 2015.g. manji za 926.000,00 kn.
Razvojni odjel – smanjenje prihoda za 165.000,00 uzrokovano nepostojanjem natječaja za potporne institucije resornog ministarstva; besplatnom pripremom projekata za OPG-ove; geografskom smanjenošću prostora koje PCP pokriva (zbog otvaranja novih razvojnih agencija); puno manjeg broja natječaja, te onih neprihvatljivih našim poduzetnicima; zbog sredstava koja su realizirana tek ove godine, a odnose se na prošlogodišnje projekte.
Knjigovodstveni odjel – smanjenje od oko 90.000,00 kn uzrokovano prelaskom klijenata u druge knjigovodstvene servise, te odlukom skupštine kako odjel treba ukinuti da ne bude konkurencija drugim servisima u gradu.
Inkubator – smanjenje od 212.000,00 kn zbog nedostatka natječaja iz resornog ministarstva.
Pakrački list – smanjenje od 77.000,00 zbog otplate dugovanja prema tiskari, pada prodaje lista,a skupština nije prihvatila da list bude trotjednik.
Sportska dvorana prednjači padom prihoda zbog toga što je bila tek pola godine u sklopu PCP-a.
Tržnica – gubitak prihoda nastao je zbog odlaska Državnom ureda za stambeno zbrinjavanje iz 4 uredska prostora, u kojem se sada nalazi Pakrački list.
Većina ukupnog pada prihoda uzrokovana je nekim vanjskim faktorima na koje PCP nije mogao utjecati.
2015.g. je bila kaotična, sa puno nenaplativih prihoda, danas ih ima oko 50.000,00 kn. Otplata dugovanja Grada tijekom 2015. i 2016.g. također je utjecala na poslovanje. Danas PCP ima problema sa likvidnošću. Prosjek naplate potraživanja je 123 dana, a i većina klijenata smatra da je PCP gradska tvrtka kojoj baš i ne trebaju sredstva.
Došlo je do osipanja kadrova, treba zaposliti nove ljude.
Ove godine situacije se malo poboljšala sa natječajima i zainteresiranošću OPG-ova.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se prihvaća.
Voljeli bi vidjeti više osvrta na planove za buduće razdoblje, zbog problema koji su nastali u poslovanju. Zabrinjava smanjenje projekata i radnih mjesta. Pojačanim radom i nadzorom mogli bi detektirati probleme i izbjeći financijsku dubiozu u ovoj godini.
D. marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvještaj se prihvaća.
Misija i vizija tvrtke nisu u potpunosti ostvarene, poticaj i energija su nestali, došlo je do kadrovskih stresova i to se odrazilo na trenutno stanje.
Z. Krejči: U izvješću se četiri puta spominje da je smanjen interes poduzetnika za bespovratna sredstva i natječaje. U to ne može vjerovati, možda se moglo bolje iskomunicirati s njima.
Dva zaposlenika u Razvojnom odjelu su premalo i to treba promijeniti.
Koji su to projekti za Grad, gradske tvrtke i ustanove?
Jeli vas upravitelj zgrada ili Grad zatražio da odradite pripremu projekata za energetsku učinkovitost zgrada i jeste li taj posao mogli napraviti i ranije ?
Zašto je odbijen projekt Spahijskog podruma i prekogranične suradnje?
Što se tiče projekta sa Korčulom, jesmo li mogli nešto od njih naučiti ili iskopirati?
Potrebno je puno više marketinških aktivnosti da bi bili vidljiviji i da bi se popunio inkubator. To je PCP potpuno zakazao.
Nigdje se ne spominje kupljenih 18500 m2 novog zemljišta u Zoni male privrede niti planovi s tom parcelom.
I.Orban: Što se tiče interesa poduzetnika, nije rečeno da uopće nisu zainteresirani, već su natječaji takvi da je potrebno ulaganje od 3 mil. kuna. Znate li nekog takvog poduzetnika?
Kod poduzetnika prevladava mišljenje da ne mogu ostvariti sredstva.
Ovo je prvi EU natječaj za energetsku obnovu zgrada, a kod prijašnjeg Komunalac nije imao potpunu dokumentaciju.
Projekt sa Korčulom je bio upravo suprotno, jer mi smo njima prenosili iskustva, ne oni nama.
Spahijski smatra osobnom boljkom, projekt je svjesno predan nedovršen, jer nitko u gradu nije dovoljno osposobljen za osmišljavanje korištenja objekta na način da udovolji natječaju.
Z. Krejči: Nije moje da znam poduzetnike koji će investirati, to je vaš i zadatak skupštine.
LIRA je u Lipiku prikupljala dokumentaciju za obnovu zgrada, zbunjuje što to nije mogao i PCP.
D. Marin: Ovim putem zajedno sa Z. Krejčijem daje ostavku na članstvo u skupštini, koja nikada nije razrješena niti se sastajala.
I.Orban: PCP detaljno objašnjava klijentima što mogu očekivati prilikom prijave na natječaj i ne žele sve napore usmjeravati na to da se netko prijavi, pa kasnije ma problema prilikom provedbe projekta.
Novi investitori mogu se privući kada infrastruktura bude gotova ili pri završetku, u protivnom je to suludo.
PCP je otvoren za sve prijedloge i sugestije i nije zatvorena institucija kakvom se smatra.
I.Frićer: Trenutno ima i natječaja za manje investicije, ne samo one milijunske.
I.Orban: To nisu natječaji za poduzetnike, već OPG-e.
N. Garača: Izvješće je iskreno i sasvim dovoljno i vidi se doza optimizma. Očito se nešto desilo 2015.g., a oni koji su bili ambiciozniji, otišli su dalje (direktorica u Garešnicu, g. Huška u Zagreb).
Ne postoji regionalna nadležnost za ovakav posao i PCP-u treba akcijski plan za predstojeće razdoblje.
Predlaže da npr. tržnica bude dio Vlastitog pogona.
M. Ivančić: Osobno ne prihvaća ove minuse u poslovanju. Razvojni odjel je u lošem stanju, PCP je zatvoren i mora se više otvoriti prema ljudima. Primjera radi, jednoj braniteljskoj udruzi je bez razgovora ili telefonskog poziva, poštom poslan izmjenjeni ugovor.
Posao PCP-a je da prati, uoči, osmisli i zove subjekte da se prijave na natječaj. Posao ne treba čekati, već ga nuditi.
Traži od gradonačelnice kao skupštine društva da poduzme sve potrebne radnje kako bi se stanje u tvrtki poboljšalo.
Gradonačelnica: Voljela bi da je izvješće puno bolje, navikli smo da nam PCP bude perjanica, a sad su nas mnogi prestigli. Uvijek smo htjeli biti potpora i učinili smo sve da pomognemo PCP-u. Sportsku dvoranu je preuzela Sportska zajednica, ukinut je knjigovodstveni servis jer im je također bio uteg, a i ne trebaju biti konkurencija poduzetnicima. Grad je kupio zemljište i PCP je taj koji mora osmisliti što bi se tamo moglo raditi. Treba promijeniti i misiju i viziju i ići u korak s vremenom.
Svako natječaj je važan, ne samo onaj veliki, a Razvojni odjel je taj koji treba dati ideju, a ne udruge ili ustanove. Direktor je menadžer, ne samo ekonomist i mora imati viziju razvoja tvrtke. Direktorica je izuzetan stručnjak sa iskustvom u pisanju projekata i svojim radom bi mogla dići Razvojni odjel na višu razinu.
Grad redovito podmiruje sve svoje obveze i uložio je puno sredstava u poticanje poduzetništva.
Poduzetnički centar nam je važan i suradnje će uvijek biti. Ne moramo biti nekome konkurencija, već suradnici.
Prihvaća svoju odgovornost kao skupština društva.
D. Marin: Trebali smo dobiti bar obavijest da nismo članovi skupštine.
Gradonačelnica: Zadužuje pročelnika da obavijesti članove o odredbama Zakona o trgovačkim društvima i članstvu u skupštini društva.
Predsjednik zaključuje raspravu.
Glasovanje: Izvješće je jednoglasno usvojeno.

3. Izvješće o radu za 2016/2017., OGŠ Pakrac

A.P. Grafina (ravnateljica): Iz izvješća ističe da je škola dobitnik županijske nagrade, izdan je CD Vokalnog sastava „Contesse“, te su održane večeri u dvorištu Kurije Janković.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se sa zadovoljstvom prihvaća i pohvaljuje rad i utjecaj glazbene škole na našu djecu i grad.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće se prihvaća uz sve pohvale radu ustanove.
Gradonačelnica: Ovo je jedan od primjera kako nešto dići na višu razinu. Puno se radi izvan propisane djelatnosti i obogaćuju se naši životi i društveni sadržaji u gradu. Treba spomenuti da imamo i učiteljicu koja radi sa djetetom s posebnim potrebama.
M. Ivančić: Pohvaljuje odličnu suradnju pri ovogodišnjem obilježavanju početka Domovinskog rata.
Zaključuje raspravu i daje izvješće na usvajanje.
Glasovanje: Izvješće je jednoglasno usvojeno.

4. Izvješće o radu za 2016./2017., Dječji vrtić „Maslačak“ Pakrac

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće se usvaja.
V. Klobučar (ravnateljica): Iz izvješća ističe energetsku obnovu matičnog vrtića i jaslica, isti broj upisane djece, suradnju sa školom Rudolf Štajner iz Daruvara, uz veliku pomoć gradonačelnice.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se prihvaća i zahvaljuje vrtiću na radu, odgoju i sigurnosti naše djece.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće se prihvaća. Vrtić je bazična odgojna ustanova kojoj žele puno uspjeha i još veći broj djece.
M. Popović Damjanović: Podržava izvješće i pohvaljuje rad ustanove.
D. Marin: Kakvi su to rashodi za otplatu kredita, jeli došlo do pogreške ili nešto drugo?
V. Klobučar: Ne zna, dostaviti će pisani odgovor.
Z. Krejči: Sve pohvale radu. Ima li slobodnih mjesta u vrtiću?
V. Klobučar: Ima u područnim vrtićima, što je uobičajeno i ta se mjesta tijekom godine popune.
Gradonačelnica: Lani smo najavili godinu u znaku djece i mladih, pa je i pojačana suradnja sa vrtićem dio toga.
Profunkcionirao je sustav EDIP, pa roditelji više ne moraju plaćati potvrde iz Porezne uprave.
U predstojećem razdoblju treba vidjeti koliko je ovakav sustav plaćanja vrtića (tri cijene) dao učinka.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje prijedlog na usvajanje.
Glasovanje: Izvješće je jednoglasno usvojeno.

5. Izvješće o radu za 2016. i Plan rada za 2018.g., VZ Pakrac-Lipik

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće i plan se prihvaćaju.
I. Turković (zapovjednik DVD-a Pakrac): Pran je u najvećoj mjeri i realiziran, danas imamo 19 novih vatrogasaca, imali smo 273 intervencije sa 5 smrtno stradalih osoba.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće i plan se prihvaćaju, zahvaljuje se vatrogascima na pomoći i želi im svu sreću u radu.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće i plan se prihvaćaju, a vatrogascima se želi što manje posla.
M. Ivančić: Zahvaljuje vatrogascima na svemu što su učinili i što će učiniti za sigurnost svih nas.
Gradonačelnica: Sve pohvale radu vatrogasaca, posebno dragovoljaca, bez njih Vlastiti pogon ne bi mogao puno toga napraviti. Razmišlja o tome kako im se na neki način odužiti za sudjelovanje u većim i težim intervencijama, npr. refundacijom troškova poslodavcu.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje izvješće i plan na usvajanje.
Glasovanje: Izvješće i plan se jednoglasno usvajaju.

6. Izvješće o obavljenoj reviziji proračuna Grada Pakraca za 2016.g.

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće se prihvaća. Svi smo ponosni na ovakvo bezuvjetno mišljenje revizije.
Gradonačelnica: Iznimno je ponosna na bezuvjetno mišljenje, a mjere koje su spomenute već su uklonjene. Ovakvo mišljenje je svakako poticaj za nastavak dobrog rada.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se prihvaća, rijetkost je čuti bezuvjetno mišljenje revizora. Sve čestitke gradonačelnici i njenom timu.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće se prihvaća, svaka čast na bezuvjetnom mišljenju. Za slijedeći put predlaže isto takvo mišljenje bez ijedne opaske.
Izvješće se prima na znanje.

7. Polugodišnje izvješće o izvršenju proračuna Grada Pakraca za razdoblje od 1. 1. 2017. do 30. 6. 2017.g.

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće se usvaja, proračunski dobitak nije se dogodio od 2006. godine.
Gradonačelnica: Proračun je realno planiran, držali smo se plana i još nema potrebe za rebalansom.
Uz veliku pomoć stručnih službi, u mandat je krenula sa nulom. Danas nema dugova prema dobavljačima, plaće su redovite, financijski smo stabilni i imamo višak prihoda od oko 330 tis. kuna.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se prihvaća. Ovo je posljedica kontinuiranog pozitivnog rada gradonačelnice i suradnika, koji zaslužuje čestitke.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće se prihvaća, zadovoljni smo što nema manjka i što se racionalno raspolaže novcem. Želja je da se ti viškovi pretoče u ljude, kadrove, pronatalitetnu politiku i sl.
Z. Krejči: Hvala Bogu što je doživio ovaj dan i što je proračun u plusu. Nada se da će višak proračuna biti usmjeren u poboljšanje životnih uvjeta građana. Proteklih osam godina bilo je teško, ali sinergijom smo uspjeli doći do ovoga danas. To je dobra startna pozicija za gradonačelnicu, a oporba će joj biti dobar korektiv.
M. Ivančić: Proteklih osam godina predsjednik Gradskog vijeća bio je g. Krejči i bio je minus, a sada je proračun u plusu.
Gradonačelnica: Mi ne trebamo poslovati s dobiti, već rasporediti sredstva gdje je najpotrebnije. Slijedeća godina biti će u znaku obrtnika.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje izvješće na usvajanje.
Glasovanje: Izvješće je jednoglasno usvojeno.

8. Polugodišnje izvješće gradonačelnice za razdoblje od 1. 1. do 30. 6. 2017.g.

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Izvješće se prihvaća.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Izvješće se prihvaća. Nadaju se istom entuzijazmu i elanu i u budućnosti, a Gradsko vijeće će u tome pomoći gradonačelnici.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Izvješće je korektno, ali liči na literarni sastav koji pršti optimizmom. Na kraju izvješća trebali je napraviti rekapitulaciju i dati smjernice za buduće razdoblje.
Klub vijećnika SDP-a će biti suzdržan kod glasovanja.
N. Garača: Gradonačelnica se dobro snašla s novcima. Optimizam je dobar, ali treba reći gdje smo sada i možda biti malo kritičniji.
Puno više pažnje treba posvetiti Zdravstvenom veleučilištu, tu lokalna samouprava ima veliku ulogu i treba više lobirati.
M. Ivančić: Podnošenje ovog izvješća je zakonska obveza, a u njemu niti nije navedeno sve što je gradonačelnica radila (npr. posjet predsjednice RH).
D. Marin: Izvješće ne treba biti samo forma, već nešto kvalitetnije zbog nas i građana. Svi želimo dobro ovom gradu.
Z. Krejči: Izvješće gradonačelnice u kojem navodi suradnju sa poduzetnicima i popunjenost inkubatora je u koliziji sa izvješćem PCP-a.
Trebalo je spomenuti i suradnju sa antifašistima i obnovu spomenika.
Ne spominje se odlazak sugrađana iz pakraca niti rješenja da se to spriječi, kao i smanjen broj upisanih u Srednju školu Pakrac.
Predlaže da se razmisli o smanjenju prireza ili dijelu besplatnih udžbenika u 2018.g.
K. Milek: Ovo ej polugodišnje izvješće, a opširnije se očekuje na kraju godine. Da je ovo opširnije, bilo bi roman.
Gradonačelnica: Ovo nije izvještaj skupštine PCP-a, već gradonačelnice i odnosi se na svakodnevne kontakte s poduzetnicima, potencijalnim investitorima i poljoprivrednim proizvođačima. Nije htjela navoditi brojke niti hvalospjeve, a polugodišnje financijsko izvješće je sastavni dio ovoga.
Prihvaća zamjerke i različita mišljenja.
D. Marin: samo su zatražili i kritičniji osvrt, jer se stanje u gradu reflektira i na PCP.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje izvješće na usvajanje.
Glasovanje: Izvješće se usvaja većinom vijećničkih glasova (12 za, 4 suzdržana).

9. Prijedlog Odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za održavanje nerazvrstanih cesta na području Grada Pakraca

J. Delorenci (Odbor za financije i proračun): Prijedlog se prihvaća.
M. Čar: Temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu i odluke Gradskog vijeća, raspisan je natječaj za četverogodišnje razdoblje, na koji se javio jedan ponuditelj koji udovoljava kriterijima.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Prijedlog se prihvaća.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Prijedlog se prihvaća.
Glasovanje: Prijedlog je jednoglasno usvojen.

10. Prijedlog Odluke o stipendiranju studenata medicine

Gradonačelnica: Ovo je važna Odluka za naš grad. Godinama su liječnici deficitarno zanimanje, a ovo je način da atraktivnijom stipendijom osiguramo kadar našoj bolnici. Svrha je da mladi liječnici imaju zajamčeni posao, što još nije moguće zbog zabrane zapošljavanja, ali i o tome razgovaramo. Prvi korak je napravljen, nemamo vremena za gubljenje, jer nam mladi ljudi odlaze.
Predložiti će iznos od 1.200,00 kn mjesečne stipendije.
K. Milek (Klub vijećnika HDZ-a): Prijedlog se prihvaća i podržava svaka mjera kojom bi dobili još liječnika.
D. Marin (Klub vijećnika SDP-a): Prijedlog se prihvaća, ovo je prvi koračić.
N. Garača: Pohvaljuje mjeru i brzu reakciju gradonačelnice.
Predlaže liberalnije uvjete za ostvarivanje stipendije, npr. da se stipendija odnosi na svih 12 mjeseci (čl. 4. Odluke), da student može pohađati studij u RH i u EU (čl. 5.) i da uspjeh u srednjoj školi odnosno prosjek ocjena na fakultetu ne budu presudni.
Gradonačelnica: Prosjek ocjena je uvršten jer želimo potaknuti izvrsnost. Trenutno nemamo studente koji studiraju u EU, a Odluka se može mijenjati ako bude potrebe.
M. Pavković: Prema čl. 20. Student koji ne zadovolji prosjek ocjena gubi stipendiju za jednu godinu.
K. Milek: Dobro je zadržati prosjek ocjena, jer treba držati do kvalitete.
Gradonačelnica: Nitko neće zbog ocjena ostati bez stipendije, jer osim ove, imamo i druge.
D. Marin: Osobno podržava i pozdravlja ovakav prijedlog. Ako želimo streloviti uspon, trebamo osigurati više sredstava i bolje mjere.
Z. Krejči: Koliko studenata trenutno udovoljava ovim kriterijima?
Gradonačelnica: Sedam, od kojih su neki na završnoj godini studija.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje prijedlog na usvajanje.
Glasovanje: Prijedlog je jednoglasno usvojen.

11. Prijedlozi i inicijative

M. Pavković: Predlaže da se sjednice više ne održavaju ovako kasno.
M. Ivančić: Poziva sve vijećnike da sudjeluju u obilježavanju Dana branitelja Požeško-slavonske županije 16. rujna 2017.g.

Predsjednik zaključuje sjednicu u 23:15 sati.

Zapisnik vodila: Tatjana Luksetić

Predsjednik: Miroslav Ivančić

Post a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

*